Archives

Kerja Sekolah Safiya..Part 1

Asalamualaikum..nama jer kerja sekolah..sebenarnya keje nursery atau kerje taska safiya…

Sajer jer hantar Safiya awal ke nursery..seawal setahun dua bulan safiya dah dihantar ke nursery..sebab kat situ ramai kawan..safiya boleh belajar macam-macam..memang takut pada mulanya nak hantar ke nursery..yela macam-macam kes sekarang ni..yang terbaru..tu yang keluar kat berita tu..siap salotep punting kat mulut lagi..tak ada hati perut langsung…sebelum hantar ke nursery..banyak yang nak kena cek..samada nursery tu..

  • di bawah seliaan JKM
  • ada sijil kursus untuk buka nursery.
  • ada sijil kesihatan untuk penyediaan makanan
  • setiap kakitangan kena ada sijil kursus
  • hehe yang ni best..siap ada buku cek gigi lagi.

cuba teka gambar apa ni?hehehe

Continue reading

Advertisements

“Selagi Ada Daya”….AL FATIHAH KEPADA ARWAH AYAHKU TERSAYANG..

…SELAGI ADA DAYA…

…SELAGI ADA DAYA…

…SELAGI ADA DAYA…

arwah : kakak..tak kerja hari ni?

aku: MC

arwah: kenapa MC..baik cuti daripada MC..nanti rekod servis tak elok…

itu kalau aku MC tak gi kerja..kat bawah ni pulak kalau aku ambik cuti raya…

arwah:kenapa ambik cuti lagi?kan raya dah cuti 2 hari…kakak kan keje kelantan..

aku: saje nak rehat..tu yg cuti lebih sikit..malas nak drive gi keje..mesti jem..

arwah:rugi..sayang cuti…nanti boleh kumpul GCR..kita duk kelantan tak ambik cuti raya pun tak apa..bukan gi mana pun..

arwah memang tegas pasal keje..no wonder dia dua kali terima anugerah cemerlang..masa 2 minggu sebelum meninggal pun dia cakap kerani nak cadang nama dia penerima anugerah cemerlang…arwah memang tip top pasal keje… Continue reading

Hari Jumaat..ibu..kakak nak gi schoooollll….aduiiii….

 

kalau dah hari-hari bangun sewal 5.30pg nak menyiapkan sikecil dua beradik ni dan menyiapkan diri sendiri untuk ke tempat kerja sampai pakai tudung pun terbalik hari ni..hehehe thanks yana sebab tegur..kalau tak..malu den….heheh danken shun.. hari jumaat mestilah hari yang amat membahagiakan..sebab hari jumaat cuti..lepas subuh leh tidoo balik…tapi ia tidak terjadi sebegitu…budak-budak ni dah jadi cam jam loceng…..UWAAAaaaaa kakak adik..ibu ngan abi nak bangun lambat sikit hari ni..nak rehat….Ibu..kakak nak gi schoollll…

dengan bertocang rambut,muka tak basuh..ambik beg dan kasut ajak gi scholl..alah..taska dia la tu…mentang2 dah pandai pakai kasut sendiri dan tahu kat mana kasut dia disimpan..ambik beg dari bilik..tak sempat2 ngan ibu dah..ni kalau reti bawa kereta ,mau gi taska sendiri ni..hehehe

                                                                             Safiya : ibu. skullll

                                                                            ibu: Kakak..skull tutup hari ni..meh tido ngan ibu meh

Ibu:Kakak mandi dulu pakai baju cantik wangi wangi nak..

Safiya:Ala tak boleh ke pakai gini..selalu hari hari gi skull tak mandi pun..ekgu mandi..

Aliya: Kakak..ibu suruh mandi..nanti kita main turtle nak..

Safiya:oceee..oce..nak mouse…(mickey mouse)

begitulah anak-anakku…sebenarnya kesia gak tinggalkan diorang kat tempat ngasuh..tp nak buat camana dah ibu dan abi keje..harap2 tak ada masalah di tempat asuhan..huhu tengok berita semalam..gerun jer..tak berperikemanusiaan langsung..kalau terjadi kat anak sendiri baru tahu…

Akak..jom naik besskall….

Aktiviti Petang bersama Alya san Safiya..jom naik besskalll

This slideshow requires JavaScript.

Petang-petang balik keje lepas ambik budak 2 orang ni,tanpa menukar uniform terus kena bawak budak-budak ni naik basikal…si kakak dan adik sama jer..kalau naik basikal..seronok senyumm sampai telinga..tak caya? tengok ni…

biarpun tak berkasut..si alya ni tak kisah..janji dapat jalan-jalan..kan kakak kan..kakak lak..lagi suka..memang petang-petang kalau tak bawak keluar jalan..menangis susah nak berhenti..so..jom kita jalan2 cari makan…hehehe Continue reading