Kerja Sekolah Safiya..Part 1

Asalamualaikum..nama jer kerja sekolah..sebenarnya keje nursery atau kerje taska safiya…

Sajer jer hantar Safiya awal ke nursery..seawal setahun dua bulan safiya dah dihantar ke nursery..sebab kat situ ramai kawan..safiya boleh belajar macam-macam..memang takut pada mulanya nak hantar ke nursery..yela macam-macam kes sekarang ni..yang terbaru..tu yang keluar kat berita tu..siap salotep punting kat mulut lagi..tak ada hati perut langsung…sebelum hantar ke nursery..banyak yang nak kena cek..samada nursery tu..

  • di bawah seliaan JKM
  • ada sijil kursus untuk buka nursery.
  • ada sijil kesihatan untuk penyediaan makanan
  • setiap kakitangan kena ada sijil kursus
  • hehe yang ni best..siap ada buku cek gigi lagi.

cuba teka gambar apa ni?hehehe

balik daripada ambik safiya kat nursery..dia grobek beg sekolah dia..ingat nak buat apalah si safiya ni..rupanya nak tunjuk kertas yang ada dalam tu..aku pun bukak..gambar apa ni..ala yg macam gambar kat atas..tengok betul-betul..rupanya bentuk kaki dia..dilukis atas kertas warna dan digunting lalu lekat atas kertas…:)

aku:Ni kakak buat?

safiya:antik ibu.,..(safiya dah boleh bercakap banyak perkataan dah..)

aku:ooo kakak buat macamana..(sajer jer tanya nak tengok dia faham tak apa yang aku tanya..)

Safiya pun berdiri kat atas kertas tu…agaknya macamtu kot cikgu dia lukis masa dia berdiri…

gambar lukis tangan dia pun ada

selain pada lukis tangan..minggu tu safiya buat aktiviti lekat mata..hidung..mulut..dan warnakan muka yang dah dilekatkan mata hidung mulut telinga tu…siap warna lagi..memang mustahil safiya buat sorang..semua tu cikgu dia yang buat..tapi safiya belajar benda tu..bangga..den..hehehe

safiya:ibu..ibu..ini ibu…(dengan suara manja dia)

aku: mana gambar ibu..ibu ke tu..

safiya: ini ibu….

aku:erk…#@$%@..ini ibu ker…(nak tergelak tengok gambar ibu yang dikatakan safiya)

aku:Safiya ibu lagi cantik tau…huhuhu

hahaha nak tergelak ..lucu tengok gambar..ni..

This slideshow requires JavaScript.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s