Illusi optik..ala..gambar statik nampak cam bergerak tu..mata tertipula tu..

Arahan: Cuba pandang ke arah satu bulatan sahaja..apa yg anda nampak..

Psst: eh!kenapa bulatan yang lain tu bergerak-gerak…

GAMBAR 2

Arahan: cuba kira ada berapa titik hitam dalam gambar kat atas ni..20?50?100?..kalau terror acu bagitau ada berapa?hehehe

Psst: sebenarnya..saya pun tak tahu..tak sempat nak bilang, titik hitam tu hilang..kejap ada kejap tak ada…

GAMBAR 3

Pertanyaan: Warna di bahagian mana yang lebih gelap? atas?bawah?hehehe salah la..nak tahu jawapannya..ikut arahan bawah ni

Arahan: Cuba tutup bahagian tengah2 kotak ni dengan jari anda..macam kat bawah ni

PSST:Kedua-dua bahagian kotak ni sama warna dan kegelapan nya..

banyak lagi illusi optik yang anda boleh tengok di www.senggaminda.com. kreadit utk blog tersebut

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s